dilluns, 6 d’octubre del 2008

I llavors quan creus que el medi ambient no és res més que un diploma DIN-A3 sota el llit de la teva habitació, aquest retorna per clavar-te una patada a les pilotes.

I jo penso... si algun dia tinc pasta, trobo una feina un tant més constant i més ben renumerada que la d'ara valdria la pena gastar-me molts sous en un Wrangler? Podria pagar 5-10 anys de petroli cada cop més car i escàs? En altres paraules: ¿De quanta pasta estem parlant per contaminar menys?

De manera planera comparo sis models de cotxes, la gasolina que gasten, el preu per litre i suposo que el vehicle pot durar 100.000, 150.000, 200.000 i 250.000km a preu actual de combustible (es podria posar un increment anual però paso). Els escollits son un híbrid (toyotoa Prius), el honda Civic, el wolkswagen Golf, un Smart, el land rover Defender i el jeep Wrangler.

Al final tot és simple, si gasta el doble em gastarè el doble de pasta, però posant quatre números trobem això:

Amb un cotxe de 4.3 l/100km després dels kilòmetres anteriors tindríem uns cost de gasolina de 4300, 6450, 8600 i 10750€.

Amb 6.6 l/100km: 6600, 9900, 13200 i 16500€

9.9 l/100km: 9900, 14850, 19800, 24750€

11.1 l/100km: 11100, 16650, 22200, 27750€

Per tant comparant entre un turisme normalet amb un tot terreny del mil, fent 75km al dia veiem que al mes ens surt una diferència, com a mínim, de casi 90€ en combustible i de casi 1040€ l'any.

Si es compara amb l'híbrid la cosa puja a 130€ al mes i 1770€ l'any.

És una gilipollada però avui m'avorria bastant. Per més info l'institut català de l'energia publica la "Guia de Vehicles de Turisme nous amb indicació de consums d'energia i emissions de CO2" on apareixen dades de consum (com no) amb el gomet de classificació d'eficiència energètica.

Web institut català energia:
http://www.icaen.net

Guia en pdf:
http://www.icaen.net/uploads/bloc2/publicacions/altres_publicacions/cat/13-cat.pdf