dilluns, 16 de març del 2009

Una foto d'Islàndia, concretament una de Reykjavik. Feia temps que volia escriure alguna cosa del viatge, penjar alguna foto, però tot era bastant espès, com el despertar després d'una intensa nit de cervesa islandesa i "brennivín", d'atropellar xais o practicar durant hores l'RCP a la cartera.

Perquè si una cosa té, o tenia Islàndia abans de que el món se'n anés a prendre pel cul a causa de quatre mal parits, és que tot era desmesuradament car, com el doble d'aquí, i l'alcohol ho era encara més. Suposo que en part per evitar una alcoholització massiva de la població davant la falta de "coses per fer" en una illa d'uns 3 hab/km2.

El viatge en si interessant. No sé ben bé que n'espera un d'aquesta illa al mig del no res, entre Europa i Amèrica, a quatre pams del pol nord, però podríem dir que el setembre és una època de transició no massa bona per anar-hi, ja que no hi ha cap dels dos atractius principals: ni el sol de mitjanit, ni les aurores boreals.

Al final resumint tindríem una quinzena de dies ennuvolats, de plugims esporàdics i de espais enormes, salvatges amb rius massa cabalosos com per arriscar-se a creuar-los amb un "zusuka" d'un miler de kilos i dos pams d'alt. De menjar coses rares i amenaçades. De descobrir que "temporada baixa" vol dir "tancat, busca't la vida", i de coses pendents per fer, cosa que obliga a tornar-hi tard o d'hora.

"... amb el meu anglès de merda arribo a entendre que fins a l'octubre no hi ha aurores i que la pista que porta a les coves gelades de Kverkfjöll està tancada. De cop, en un instant veig com mig viatge se'n va a la merda i això que tot just acaba de començar.

Sortint de la oficina d'informació ens dirigim a un Bónus, els "Lidl" o els "Dia" d'Islàndia. Pillem quatre coses bàsiques per alimentar-nos i algun Skyr (una mena de iogurt dens típic de la illa). De nou al càmping agafem un parell de bombones de gas, que la gent ha deixat al tornar al seu país, i en comprem alguna altre per si un cas. També robem quatre fregalls, espècies i derivats que volten per la zona de cuinar.

Dinar, desmuntar la tenda i cap al Blue Lagoon.

Després de seguir la carretera de Grindavík i passar pel costat de la central geotèrmica, aparquem i entrem a les instal·lacions termals. És un dissabte a la tarda, no fa massa bon temps però un cop dins l'aigua tot passa a un segon pla, o tercer, quart,... L'aigua està entre tèbia i cremant, d'aquell desagradable que notes com et cous, amb un color blau opac que no et deixa veure res que estigui a més d'un pam de la superfície. Fem quatre fotos i seguim cap a Selfoss.

El càmping on fem nit és bàsicament uns esplanada amb cuina, dutxes i altres serveis que es diu Gesthús.

Un dels dubtes que apareix al final d'aquest segon dia per terres islandeses és perquè totes les llaunes de cervesa són de 500cl quan el tema de l'alcohol al país és un tema complex. ¿No en poden fer de 33cl?

7/9/08

A les 9h el dia segueix igual de ennuvolat que sempre. Esmorzar, desmuntar tenda i de nou plou. Buscant de nou un Bónus deduïm que és diumenge.

Sortim cap a Pingvellir on hi ha la falla que es va obrint al separar-se la placa europea de la americana. Com a dada secundària també és on es va crear el primer parlament islandès. Un cop allà el tema impressiona tot i que tampoc es veu cap forat sense fons que es perd a l'interior de la terra... De nou plou i un tant calats s'acaba de fer la volta per les passarel·les que recorren la zona . La següent parada del dia és Geysir..."

Anònim ha dit...

com a dades a destacar la part mes interessant de l'illa per si algu hi va es la part de geyser,pingvellir,i landmannalaugar (on els rius sobrepassen el motor dels suzkis) i la part de kafla i el llac mytvan i no s'ha de deixar perdre la quantitat de piscines ultranetes i aigues termals de l'illa. El tauro podrit... no cal provar-lo de debò...